Prečo sa starať o čisté hrubé črevo?

Jessica Sepel je uznávaná austrálska výživová poradkyňa, ktorá si získala srdcia mladých žien vďaka svojej úprimnosti. Ako mladé dievča bojovala s dietovaním, stratila menštruáciu a až keď začala študovať výživu, pochopila ako telo funguje. Je mi veľmi blízka, lebo tiež som si prešla svojim “temným” obdobím diét a úplne chápem, o čo hovorí. O to viac je potrebné hovoriť o tom, ako telo živiť, aby nám slúžilo, nie ničiť, aby sme boli ideálne pre túto dobu 🙂
7-1024x682

Jessica-Sepel-Diet-Jessica-Sepel-Day-Plate

stiahnuť

voorbeeld-eten-voor-het-sporten-6

Prečo hovoríme o hrubom čreve? Pretože je to veľmi dôležitý orgán a ktorého zanesenie ovplyvňuje nielen ako sa cítime, ale aj vyzeráme (pleť, vlasy, nechty).

A tu je spomínaných 6 tipov pre zdravé hrubé črevo:

1. Skúste si spraviť bezlepkovú očistu na 2 – 4 týždne. Vynechajte biele pečivo, cestoviny, ryžu, všetko, čo obsahuje lepok. Vaše črevo sa zotaví a budete prekvapení, ako veľa energie dosiahnete
2. Zrýchlite trávenie. Ako? Pite počas dňa vodu s jablkovým octom alebo vodu s citrónom. Pamätajte, že treba rešpektovať 20 minút pred jedlom alebo po jedle, nie naraz s jedlom, aby si stihlo telo stiahnuť výživu.
3. Dávajte si pozor na vašu stresovú hladinu, tá má tiež vplyv na zdravie čreva. Pravidelne a z hlboka dýchajte, doprajte si prechádzku na čerstvom vzduchu, začnite deň aktívne – pohybom, toto všetko pôsobí pozitívne na zníženie stresu. A hlavne sa nestresujte scenármi, ktoré by sa mohli stať a v 99% sa nikdy nestanú 🙂
4. Doprajte si 8 hodín kvalitného spánku.
5. Stanovte si limity na sociálne médiá. Stanovte čas, kedy sa budete venovať sociálnym médiám, napríklad ráno od 9.00 – 9.10 a večer od 17.00 – 17.20. Na noc odporúčam vypnúť notifikácie na sociálne médiá. Keď trávite veľa času čítaním „feeds“ na sociálnych médiach, vyčerpáva to a odoberá fokus pri práci či v súkromnom živote, veď to poznáme.
6. Kŕmte sa probiotikami z potravín: kyslá kapusta, fermentovaná zelenina ku každému hlavnému jedlu, fermentovaná sója (miso základ), prípadne probiotiká i v doplnkovej podobe. Ja som však za tie “živé” z jedla.

 

Krásny deň priatelia, plný energie

Miša 🙂

6 tipov na čisté hrubé črevo