Seed lot close-up

Pre milovníkov kešu orieškov máme dobré správy.

Kešu obsahujú široké zastúpenie vitamínov skupiny B a sú skvelým zdrojom vitamínu K, ktorý je dôležitý pre naše kosti. Vďaka ich širokému spektru zastúpenia vitamínov a minerálov môžu pri pravidelnej konzumácií znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení. Obsahujú zlúčeniny fytosterolov, ktoré sa  podieľajú na znížený hladiny takzvaného zlého cholesterolu a zlepšujú dobrý HDL cholesterol. Znížením cholesterolu sa predchádza tvorbe žlčových kameňov. Bohaté živiny, minerálne látky a mastné kyseliny podporujú chudnutie. Fungujú ako dobrý snack pri chudnutí. Pre náš tráviaci trakt sú oriešky výborným zdrojom antioxidantov. Obsahujú horčík, preto môžu priaznivo pôsobiť na zníženie vysokého krvného tlaku a chrániť pred bolesťami hlavy.
Zdroje bielkovín, minerálov, horčíka, draslíka, železa, zinku, medi, vitamínu C, skupiny vitamínov B či fosforu sa prejavia nie len na zdravý ale aj na našej pokožke. Kešu udržiavajú pleť dostatočne hydratovanú a chránia ju pred starnutím.
Kešu skladujte v uzavretej nádobe, na chladnom a tmavom mieste. V chladničke vydržia čerstvé aj pol roka.
Recept na smoothie:
(0,5 litra)
za hrsť kešu orechov
banán
štvrť lyžičky škorice
vanilka
2dcl kokosového mlieka
podľa vašej obľúbenej hustoty pridajte vodu
Ingrediencie rozmixujeme do hladka. Pre kávičkárov máme ešte jeden zlepšovák. Pridajte si do takto pripraveného smoothie ešte malé espresso a máte chutné kešu latte.
Takéto netradičné smoothie je na našich workshopoch veľmi obľúbené.
Smoothie kešu ala latte